Четвер, 2024-05-02, 10:25 PM
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт шкільного психолога Кравець Тетяни Віталіївни

Каталог файлов


Проективна методика "Дерево" (Джон і Дайан Лампен)
2016-02-05, 1:36 PM

                           Проективна методика "Дерево" (Джон і Дайан Лампен)

                               (на дослідження шкільної мотивації та адаптації)

Інструкція проведення:

Діти, подивіться уважно на малюнок. Перед вами лісова школа. Учні в ній — лісові чоловічки. У кожного з них різний настрій, кожен зайнятий своєю улюбленою справою, кожен займає своє положення. Можливо, чим вище на дереві знаходиться лісовий чоловічок, тим вище його досягнення, тим більше він успішний в школі.

Візьміть коричневий олівець (фломастер) і розфарбуйте стовбур і гілки дерева. А коли будете розфарбовувати, уважно розгляньте кожного чоловічка: де він розташований, чим зайнятий. (Діти розфарбовують дерево.)

А тепер візьміть червоний олівець (фломастер) і розфарбуйте того чоловічка, який нагадує вам себе, схожий на вас, ваш настрій в школі і ваше становище.

Тепер візьміть зелений олівець (фломастер) і розфарбуйте того чоловічка, яким ви хотіли б бути і на чиєму місці ви хотіли б перебувати.

Буває так, що деякі діти просять дозволу позначити позиції двох чоловічків. Вважаю, що в цьому випадку не слід обмежувати їх вибір, але необхідно зафіксувати, який чоловічок був відзначений в першу чергу, який у другу, так як співвідношення цих виборів може бути досить інформативним.

Інтерпретація результатів

Інтерпретація результатів виконання проективної методики «Дерево» проводиться виходячи з того, які позиції вибирає даний дитина, з положенням якогось чоловічка ототожнює своє реальне та ідеальне положення, чи є між ними відмінності.

Інтерпретація розроблена з урахуванням досвіду практичного застосування методики та порівняння її результатів із спостереженнями за поведінкою дітей, даних, отриманих з бесіди з дитиною.

Для зручності пояснення кожній фігурці привласнений свій номер.

Вибір позиції № 1, 3, 6, 7 характеризує установку на подолання перешкод.

№ 2, 11, 12, 18, 19 — товариськість, дружню підтримку.

№ 4 — стійкість положення (бажання досягати успіхів, не долаючи труднощі).

№ 5 — стомлюваність, загальна слабкість, невеликий запас сил, сором'язливість.

№ 9 — мотивація на розваги.

№ 13, 21 — відчуженість, замкнутість, тривожність.

№ 8 — відстороненість від навчального процесу, відхід у себе.

№ 10, 15 — комфортний стан, нормальна адаптація.

№ 14 — кризовий стан, «падіння в прірву».

Позицію № 20 часто вибирають як перспективу учні із завищеною самооцінкою і установкою на лідерство.

Слід зауважити, що позицію № 16 діти не завжди розуміють як позицію «чоловічка, який несе на собі чоловічка № 17», а схильні бачити в ній людини, підтримуваного і обнимаемого іншим.

Категорія: Діагностичний матеріал | Додав: tatiana-kravec
Переглядів: 10634 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar