П`ятниця, 2024-05-03, 0:26 AM
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт шкільного психолога Кравець Тетяни Віталіївни

Каталог файлов


Проективна методика для визначення відношення дитини до школи та рівня шкільної тривожності.
2016-02-05, 12:50 PM

 

                                                                      ТЕСТ  «МАЛЮНОК ШКОЛИ»

Проективна методика для визначення відношення дитини до школи та рівня шкільної тривожності.

МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ

Дитині дають аркуш формату А4, кольорові олівці.

Бесіда, уточнюючі питання про намальованому, коментарі записуються на зворотному боці малюнка.

ІНСТРУКЦІЯ: «Тут на аркуші паперу  намалюй  школу»

                                                             ОБРОБКА

Емоційне ставлення до школи і вчення оцінюється за трьома показниками:

1) колірна гамма;

2) лінія і характер малюнка;

3) сюжет малюнка.

При аналізі малюнка по кожному з цих показників виставляється бальна оцінка, потім бали складаються.

1) Колірна гамма:

2 бали – в рисунку переважають яскраві, чисті, світлі тони і їх поєднання (жовтий, світло-зелений, блакитний, тощо)

1 бал – в рівній мірі присутні світлі і темні тони.

0 балів – рисунок виконаний в темних тонах (темно-коричневий, темно-зелений, чорний).

2) Лінія і характер малюнка:

2 бали – об'єкти промальовані ретельно і акуратно; використовуються довгі, складні лінії різної товщини, немає розривів контуру.

1 бал – в малюнку присутні обидві характеристики.

0 балів – об'єкти зображені нарочито недбало, схематично; подвійні лінії, прерывающиеся, однакової довжини і товщини, слабка лінія.

3) Сюжет малюнка:

2 бали

– симетричне зображення (малюнок школи займає центральне місце на аркуші);

– наявність деталей і прикрас, елементів декорування, зображення різних предметів, оживляють пейзаж (квіти, дерева, плакати, прапори, фіранки на вікнах, ін);

– зображення дітей, які йдуть до школи або сидять за партами, вчителі та «процесу навчання»;

– пора року – весна, літо (сонце, ні хмар);

– зображення світлого часу доби.

1 бал – обидві характеристики присутні.

0 балів

– асиметричність малюнка;

– відсутність деталей і прикрас;

– відсутність людей або зображення дітей, що йдуть зі школи;

– пора року – осінь, зима (темне небо, йде дощ або сніг);

– час доби – ніч або вечір.

                                                                                  ІНТЕРПРЕТАЦІЯ

6-5 балів – у дитини склалося емоційно благополучне ставлення до школи і вчення, він готовий до прийняття навчальних завдань і взаємодії з учителем.

4-2 бали – у дитини є певна тривога з приводу шкільного навчання як незнайомій для нього ситуації, необхідно розширити коло його знань і уявлень про шкільно-навчальної діяльності, формувати позитивне ставлення до вчителя і однокласників; причинами тривог може бути нервозність і необдумані висловлювання дорослих, негативний досвід навчання у школі старших дітей.

1-0 балів – у дитини явно виражений страх перед школою, часто це призводить до неприйняття навчальних завдань і відмови від навчальної діяльності, труднощів у спілкуванні з учителем та однокласниками.

Категорія: Діагностичний матеріал | Додав: tatiana-kravec
Переглядів: 2639 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar