Понеділок, 2024-04-29, 2:36 AM
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт шкільного психолога Кравець Тетяни Віталіївни

Каталог файлов


Тренінг "Як досягти успіху в професії"
2016-01-23, 8:41 PM

Як досягти успіху в професії

Мета уроку: формування інформаційного простору, пов'язаного з уявленнями учнів про поняття "успіх у професії" і розвиток мотивів самоактуалізації.

Завдання уроку:

  • Формування в учнів уявлень про поняття "успіх", чинниках, що визначають успішність людини в житті, відпрацювання умінь працювати з текстом, аналізувати його, виокремлювати основне, відпрацювання умінь виступати перед аудиторією.
  • Активізація мислення учнів, розвиток аналітичних здібностей, умінь узагальнювати і систематизувати інформацію, відпрацювання навичок групової роботи, комунікативних здібностей, усвідомлення власної ролі в побудові свого успішного майбутнього.
  • Розвиток навичок рефлексії, формування позитивної установки на професійне майбутнє, актуалізація прагнення до самовдосконалення і саморозвитку.

Вид заняття: розвивальне.

Форми роботи: групова.

Методи і прийоми роботи: бесіда, обговорення, робота в міні-групах, виступи гуртів, ілюстрація, вправи, елементи психогімнастики

Тривалість заняття: 45 хвилин.

Кількість учасників: 10-25.

Матеріали та обладнання: дошка, крейда, комп'ютер, проектор, екран, колонки, комп'ютерні презентації "Притча про жабенят", "Успішні люди", картки з біографією знаменитих успішних людей (6 біографій), кольорові маркери (по 3-4 кольори на групу ), ватман, розрізаний на 4 частини, 4 картки із завданням для вправи "Якості успішної людини".

 

Хід заняття

  1. Орієнтовний етап:

 

1. Вступне слово

Привітання учнів. Визначення готовності до заняття. Оголошення мети заняття і створення мотивації на спільну роботу. Запис теми на дошці.

2. Розминка. Вправа "Побажання на день"

Ведучий. Як ви сидите, побажайте своїм сусідам (мінімум двом) щось хороше на сьогоднішній день.

II. Основний етап:

 

1. Бесіда "Що таке успіх"

Ведучий. - Що таке успіх, по-вашому? Які виникають асоціації при слові "успіх"? В яких сферах життя можна домогтися успіху?

Кожен учень називають свою асоціацію до слова "успіх".

 

2. Притча "Маленькі жабенята"

Ведучий. Познайомимося з притчею "Маленькі жабенята".

Жили-були маленькі жабенята, які організували змагання з бігу.

 Їх мета була забратися на вершину вежі.

 Зібралося багато глядачів, які хотіли подивитися на ці змагання і посміятися над їхніми учасниками.

 Змагання почалися.

 Ніхто з глядачів не вірив, що жабенята зможуть забратися на вершину вежі.

 Чутні були такі репліки:

 "Це занадто складно!"

 "Вони ніколи не заберуться на вершину!"

 або:

 "Немає шансів! Вежа занадто висока!"

 Маленькі жабенята почали падати. Один за іншим. За винятком тих, у яких відкрилось друге дихання, вони стрибали усе вище і вище.

 Натовп все одно кричала: "Занадто важко! Жоден не зможе це зробити!"

 Ще більше жабенят утомилися й упали.

 Тільки один піднімався все вище і вище. Він став єдиним, хто не піддався!

 Зрештою, всі здалися. Крім того одного жабеняти, який, приклавши всі зусилля, забрався на вершину!

 Тоді всі жабенята захотіли дізнатися, як йому це вдалося.

 Один учасник запитав, як же цьому жабеняті, який дістався до вершини, вдалося знайти у собі сили?

 Виявляється, переможець був глухим!!

 Мораль:

 Ніколи не слухай людей, які намагаються передати тобі свій песимізм і негативний настрій ...

 ... Вони віднімають у тебе твої найзаповітніші мрії та бажання. Ті, які ти хочеш в своєму серці!

 Не забувай про силу слів. Вір у себе і в свої сили! ти можеш!

Ведучий ставить комп'ютерну презентацію "Маленькі жабенята" (Додаток 1) і прочитує текст притчі. На 13 слайді робиться пауза, приглушається музика і задається питанням: "Як закінчити фразу" Виявляється, жабеня було ... "," Завдяки чому жабеня змогло досягти вершини вежі? "Вислуховуються відповіді учнів. Запускається 14 слайд з мораллю притчі.

 

3. Вправа "Ділові якості"

Ведучий пропонує учасникам поділитися 5-6 груп з учнів на сусідніх партах (по числу карток з біографією знаменитих людей). (Додаток 2). (Або робота в парах, якщо учасників 10 осіб)

Ведучий. Вам необхідно самостійно ознайомитися з інформативним матеріалом, де розміщено короткий опис біографій знаменитих ділових людей. Потім ми послухаємо по черзі кожну групу. Ви повинні ознайомити всіх учасників з фактами біографії знаменитих людей, а також виділити ті якості, які, на вашу думку, забезпечили успіх тієї чи іншої людини-знаменитості. Виступлять дві людини: один познайомить з біографією, другий - з виділеними вами якостями. На підготовку дається 5 хвилин.

Виступ учасників. Виступ учнів супроводжується комп'ютерною презентацією "Успішні люди" (Додаток 3), на слайдах представлені фотографії і дати життя тих знаменитостей, про яких учніі розповідають.

Обговорення ініціює ведучий: які якості необхідні для того, щоб бути успішним?

4. Фізкультхвилинки

Ведучий. Спробуйте відчути себе успішною людиною. Встаньте за парт і прийміть позу успішної людини. Голову вгору, плечі розправте, груди вперед, погляд впевнений. А може хтось хоче пройтися, як успішна людина?

 

5. Вправа "Якості успішної людини"

Ведучий. Підіб'ємо підсумок отриманої інформації.

Розподіл на групи. Виходять 4 особи (при кількості учнів 20-25). Вибирають із запропонованих 4 маркера різного кольору той, який їм більше подобається. Кожен по черзі пропонує цей маркер тму в групі, кому він хотів би його подарувати. Ці люди виходять. Тепер ті, кого обрали перші учасники, по черзі пропонують маркер тим, які залишилися за партами школярам, ​​кому вони хотіли б його подарувати. Так продовжується, поки всі учні не опиняться в якій-небудь групі.

Ведучий. У нас утворилося 4 команди. Виберіть собі парту в аудиторії і сядьте навколо неї. Тепер ви виберіть для своєї команди завдання. Для цього остання людина, у якої виявився маркер, витягує картку із завданням.

 

Завдання:

"Напишіть, завдяки яким якостям людина може добитися успіху" (2 картки) та

"Напишіть, які якості заважають людині досягти успіху" (2 картки).

 

Вам видається чверть ватману і кольорові маркери. Зобразіть свою відповідь на ватмані. Це можуть бути просто перерахування якостей, а можуть бути малюнки, схеми. На виконання завдання 5 хвилин.

Виступ команд. Виходить вся команда. Питання:

"Яку якість, з перерахованих вони назвали б головним?"Ватман вивішуються на дошці.

Ведучий. Подивіться на список якостей, які потрібні для досягнення успіху. Подумайте, які з них у вас є (нехай і несильно розвинені)?

Як можна розвивати ті, яких у вас зараз немає?

Про це ми вже говорили і ще поговоримо на наступних заняттях. Людина сама творить своє майбутнє і створює свій характер. Все у ваших руках.

 

III. Заключний етап:

  1. Підведення підсумків. Обговорення. Рефлексія

Заключне слово ведучого. З'ясування незрозумілих моментів заняття, питань.

 

 Рефлексія і релаксація. Вправа "Ваше успішне майбутнє"

Ведучий. Сядьте зручно, щоб вам нічого не заважало. Закрийте очі. Уявіть себе через 10 років ... Ви отримали бажану професію, у вас хороша робота. І ви успішні, ви дуже успішні. Ви багато досягли в житті і в своє роботі. Уявіть, ви, такий успішний, де зараз перебуваєте? .. Що вас оточує? .. Це може бути будинок, офіс, яхта, інші країни ... Як ви виглядаєте? .. Що на вас одягнено? .. Які люди знаходяться поряд з вами? .. Чи хочете ви сказати комусь "спасибі" за ваш успіх? .. Що ви відчуває? .. Які емоції наповнюють вас? .. Завдяки чому ви досягли успіху? .. Збережіть ці спогади і нехай вони завжди штовхають вас до досягнення вашої мети.

Все у ваших руках. будьте успішно!

Категорія: Тренінги | Додав: tatiana-kravec
Переглядів: 2241 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar