Понеділок, 2024-04-29, 8:09 AM
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт шкільного психолога Кравець Тетяни Віталіївни

Каталог файлов


Тренінг "Ми проти насильства!"
2020-08-26, 11:06 AM
Ми проти насильства!
Мій улюблений світ — без насильства,
Без жорстокості, болю і зла,
Де народом заспівана пісня
Містить тільки хороші слова…

Мета:ознайомити учнів з поняттям «насильство», видами насильства,показати способи захисту особистості в ситуації насильства; ознайомити з поняттям «булінг» і його запобіганню у школі; розвивати вміння аналізувати отриману інформацію; виховувати повагу до думки іншої людини, права приймати своє рішення.

Ми в своєму житті досить часто чуємо, або навіть стикаємося із ситуаціями насильства в сім`ї, на вулиці, в школі, серед ровесників.

Перед тим, як розпочати наш тренінг, давайте з вами познайомимося. У кожно на парті є зелені стікери, на яких ви повинні напитати те імя, як би вам хотілося щоб до вас зверталися.

1. Вправа «Знайомство Хочеться почати наше спілкування із продовження речення: - «У людях я найбільше ціную..»,

2. Інформаційне повідомлення Проблеми сімейного насильства і насильства в підлітковому середовищі є зараз одними з найактуальніших. Проблема насильства не нова, вона існувала завжди й існує у всіх країнах світу.

З 25 листопада по 10 грудня кожного року Україна приєднується до міжнародної акції «16 днів проти насильства».

Учень 1. Проблема насильства над дітьми залишається актуальною для України, незважаючи на те, що на законодавчому рівні будь-які прояви насильства по відношенню до дитини, зокрема фізичне покарання, заборонені. Держава визнає, що насильство над дітьми трапляється в різних сферах життя – вдома, при контакті з представниками правоохоронних органів, у закладах опіки, в навчальних закладах. Насильство може чинитися як дорослими щодо дітей, так і самими дітьми відносно одне одного. - Які асоціації виникають у Вас, коли ви чуєте слово «насильство». (негатив, ненависть, агресія, страх, стрес, знущання, побиття, лицемірство, вигнанець, позбавлення тощо). Насилля – це дії, що принижують людську гідність, завдають шкоди здоров’ю, а іноді й життю.

3. Перегляд відеоролика про насилля.

Учень 2. Жорстоке поводження з дітьми і зневага їхніми інтересами можуть мати різні види і форми, але їх наслідками завжди є серйозний збиток для здоров'я, розвитку і соціалізації дитини, нерідко й загроза її життю чи навіть є причиною смерті.

Виділяють чотири види насилля:

Фізичне насильство- це навмисне завдання фізичних ушкоджень дитині, а також свідоме позбавлення свободи, помешкання, їжі, одягу та інших нормальних умов життя, які можуть призвести до смерті дитини, викликати порушення фізичного та психічного здоров`я.

Сексуальне насильство – це залучення дитини з її згоди (або без такої) у сексуальні дії з дорослими задля задоволення або вигоди останніх.

Психологічне насильство - це тиск на психіку іншої людини, який проявляється у нанесенні словесних образ, погроз, залякуванні, переслідуванні.

Економічне насильство- це зумисне позбавлення людини права на житло, їжу, одяг, кошти та інше майно.

4. Робота в групах «Прояви насильства»

Учням пропонується визначити прояви одного з виду насильства із запропонованих варіанті. У кінці кожна група представляє результати своєї роботи.)

Можливі варіанти відповідей:

Фізичне насильство:

- побиття - тілесні ушкодження

- спроби удушення

- викручування рук

- штовхання,брутальне поводження

- позбавлення їжі

- використання зброї

- втягнення дітей до вживання алкоголю та наркотиків

Сексуальне насильство:

- гнів на грунті ревнощів

- образа особи словами сексуального змісту (повія, фригідна,імпотент)

- примус жінки до сексуальних зносин з чоловіком та іншими людьми проти її волі

- применшення значення почуттів партнера в сексуальному відношенні

- примус партнера до спостереження за статевими зносинами, що відбуваються між іншими людьми

- застосування погрози насильством для примусу партнера до згоди на сексуальний зв‘язок

- примус до інцесту

Психологічне насильство:

- ігнорування почуттів свободи

- образа перконань,що мають цінності для обоби

- Образа віросповідання, національної, расової та класової приналежності

- Приниження особи

- Знущання над домашніми тваринами або знищення їх на очах особи з метою завдання їй болю

- Покарання кривдником дітей через образу на дружину

- Обмеження свободи дій та пересування особи

- Насильство з боку вчителів, однокласників

Економічне насильство:

- повне вилучення або обмеження коштів

- контроль надходжень та жорстоке дозування коштів

- контроль особи зо допомогою грошей

- відмова чи зволікання у виплаті аліментів

5. Що таке булінг? Перегляд відеоролика про булінг

Нам подобається, коли нас люблять, поводяться з нами чемно, звертаються до нас на ім’я, особливо на лагідне. А які відчуття у вас виникають, коли вас або когось з вашого оточення називають на прізвисько, принижують

6. Казка про Скріпку

(Інструкція: під час розповіді, з канцелярської скріпки роблять певні фігурки)

1. Жила-була дівчинка-скріпочка. Вона була дуже життєрадісна, весела, товариська дівчинка. (Просто скріпка)

2. Одного разу однокласники дали їй образливе прізвисько. І у неї виникло запитання «Чому?». (Знак питання)

3. Іншого разу вона знайшла свій портфель в шкільному туалеті і дуже засмутилася. (нижня посмішка)

4. Після закінчення уроків скрипочка вийшла погуляти на подвір’я, де інші дівчата почали чіплятися до неї, ображати та дали її стусана (Знак оклику). І скріпочка подумала, що їй робити? Хто її захистить? (Знак питання)

5. Але, все рівно, вона часто згадує той момент, коли її ніхто не ображав і хоче, щоб все була як раніше (зробити смайлік)

Обговорення

- Можемо ми повернути Скріпку в попередній стан? Чому ні?

- Як вплинули прояви насильства на стан Скріпки?

7. Вправа „Міф чи реальність

Дітям пропонується прослухати факти про насильство та виявити, що являється правдою, а що ні. Для цього їм надаються дві картки з позначками „так”, „ні”.

1. Насильство має і позитивні сторони (НІ)

2. Використання нецензурних слів дитиною по відношенню до іншої не є проявом насильства (НІ).

3. Насильство – це коли видно сліди на тілі жертви (Так).

4. Б’ють заслужено (НІ).

5. У школі найбільш розповсюджене психологічне насилля, використання нецензурних слів однієї дитини по відношенню до іншої (ТАК).

6. Дитина, яка потерпає від насильства повинна мовчати про це (НІ).

7. Хлопці схильні до проявів насильства більше, ніж дівчата (ТАК). Насильство не карається законом України (НІ).

8. Насильство – це ознака мужності дитини у школі (НІ).

9. Розповідати, про те, що над Вам були здійснені насильницькі дії – це ознака слабкості дитини (НІ).

10. Насильство – це не злочин, а нормальне явище у школі (НІ).

11. Міліція не повинна втручатися у вирішення проблеми насильства (НІ).

8. Поради учням, як уникнути насильства, перегляд відеоролика «До кого можно звернутися по допомогу, якщо відбувається булинг»

Важливі поради «Як вести себе на вулиці» сьогодні пропонуємо Вашій увазі.

 Не ходити самому по вулицях в вечірній та нічний час.

 Не спілкуватися із незнайомими особами.

 Не виставляти на показ коштовні речі (прикраси, мобільні телефони, гроші).

 Не вживати алкогольні, наркотичні засоби (це призводить до втрати самоконтролю).

 Не провокувати своєю поведінкою інших.

 Якщо на твоїх очах відбувається правопорушення, дуже важливо не бути втягнутим у нього щоб не стати жертвою або співучасником.

 Якщо ти став свідком правопорушення, варто обов’язково звернутись до правоохоронних органів і надати їм інформацію про це.

Абетка «Жити без насильства».

• Я знаю свої права і вмію ними користуватися;

• Я нікому не дозволю принижувати й ображати себе;

• Якщо зі мною трапиться щось недобре, я негайно розкажу людям, яким довіряю;

• Я знаю напам'ять усі адреси, номери телефонів та імена людей, яким довіряю.

• Я знаю, що стійка позиція, переконання, наявність достовірної інформації допоможуть впевнено поводити себе в різних життєвих ситуаціях.

• Я знаю, що мені гарантовано право на захист своїх прав. Я маю право не лише на захист з боку батьків, але й сама можу звернутися до будь – яких державних органів, органів місцевого самоврядування, навіть до суду для захисту свої прав.

9. Підсумок заняття. Вільний мікрофон

Що нового ви дізналися?

Що запам’яталося вам найбільше?

Які є види насильства?

Бажаю, щоб у вашому житті ситуацій насилля було якомога менше, щоб на життєвому шляху зустрічалися тільки доброзичливі, чуйні люди. Дякую всім за плідну співпрацю!

Категорія: Тренінги | Додав: tatiana-kravec
Переглядів: 2533 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar