МЕТОДИКА «ВИЯВЛЕННЯ ГОТОВНОСТІ ШКОЛЯРІВ ДО ВИБОРУ ПРОФЕСІЇ»
Мета: визначення готовності учнів до вибору професії.
Послідовність проведення
Учням пропонується прочитати наведені нижче твердження і висловити свою згоду чи незгоду відповідями «так» або «ні».
- Ви вже чітко обрали майбутню професію.
- Основний мотив вибору — матеріальні інтереси.
- В обраній професії Вас приваблює насамперед сам процес праці.
- Ви обираєте професійний навчальний заклад тому, що туди пішли вчитися Ваші друзі.
- Ви обираєте місце роботи (навчання) тому, що воно недалеко від дому.
- Якщо Вам не вдасться здобути обрану професію, то у Вас є запасні варіанти...
- Ви читаєте періодичні видання, пов'язані з майбутньою професією.
- Вам відомі протипоказання, які існують для обраної професії.
- Не важливо, ким працювати, важливо, як працювати.
- Ви думаєте, що з вибором професії не треба поспішати, спочатку варто одержати атестат.
- Вам відомо, яких якостей, важливих для майбутньої професійної діяльності, Вам не вистачає.
- Ви займаєтеся розвитком професійно значущих якостей.
- Чи згодні Ви з тим, що здоров'я не впливає на вибір професії?
- Учителі схвалюють Ваш вибір майбутньої професії.
- Ви знаєте про неприємні сторони майбутньої професії.
- Вам удалося спобувати сили в діяльності, близькій до майбутньої професії.
- Ви консультувалися про вибір професії з лікарем.
- Головне у виборі професії—можливість вступити до професійного навчального закладу.
- Ви знаєте умови вступу в обраний навчальний заклад.
- Вам відомі можливості працевлаштування за обраною професією.
- Ви впевнені, що родичі допоможуть Вам улаштуватися на роботу (навчання).
- Ви знаєте про можливі заробітки у представників професії, яку обираєте.
- Якщо не вдасться одразу вступити в обраний навчальний заклад, то Ви здійсните другу спробу.
- Для правильного вибору професії досить Вашого слова «хочу».
Обробка результатів
Запишіть отримані варіанти відповідей у дві колонки в такий спосіб:
1.... 2....
3.... 4....
6.... 5....
7. ... 9....
8.... 10....
11.... 13....
12.... 15....
16... 18....
17... 21....
19.... 24....
20....
22....
23....
Підрахуйте в першій колонці суму відповідей «так», у другій — суму відповідей «ні». Додайте отримані суми й визначте рівень готовності до вибору професії за такою шкалою:
0—6 балів — неготовність; 13—18 балів — середня готовність;
7—12 балів — низька готовність; 19—24 бали — висока готовність.
|