Каталог файлов
2016-02-05, 1:36 PM | |
Проективна методика "Дерево" (Джон і Дайан Лампен) (на дослідження шкільної мотивації та адаптації) Інструкція проведення: Діти, подивіться уважно на малюнок. Перед вами лісова школа. Учні в ній — лісові чоловічки. У кожного з них різний настрій, кожен зайнятий своєю улюбленою справою, кожен займає своє положення. Можливо, чим вище на дереві знаходиться лісовий чоловічок, тим вище його досягнення, тим більше він успішний в школі. Візьміть коричневий олівець (фломастер) і розфарбуйте стовбур і гілки дерева. А коли будете розфарбовувати, уважно розгляньте кожного чоловічка: де він розташований, чим зайнятий. (Діти розфарбовують дерево.) А тепер візьміть червоний олівець (фломастер) і розфарбуйте того чоловічка, який нагадує вам себе, схожий на вас, ваш настрій в школі і ваше становище. Тепер візьміть зелений олівець (фломастер) і розфарбуйте того чоловічка, яким ви хотіли б бути і на чиєму місці ви хотіли б перебувати. Буває так, що деякі діти просять дозволу позначити позиції двох чоловічків. Вважаю, що в цьому випадку не слід обмежувати їх вибір, але необхідно зафіксувати, який чоловічок був відзначений в першу чергу, який у другу, так як співвідношення цих виборів може бути досить інформативним. Інтерпретація результатів Інтерпретація результатів виконання проективної методики «Дерево» проводиться виходячи з того, які позиції вибирає даний дитина, з положенням якогось чоловічка ототожнює своє реальне та ідеальне положення, чи є між ними відмінності. Інтерпретація розроблена з урахуванням досвіду практичного застосування методики та порівняння її результатів із спостереженнями за поведінкою дітей, даних, отриманих з бесіди з дитиною. Для зручності пояснення кожній фігурці привласнений свій номер. Вибір позиції № 1, 3, 6, 7 характеризує установку на подолання перешкод. № 2, 11, 12, 18, 19 — товариськість, дружню підтримку. № 4 — стійкість положення (бажання досягати успіхів, не долаючи труднощі). № 5 — стомлюваність, загальна слабкість, невеликий запас сил, сором'язливість. № 9 — мотивація на розваги. № 13, 21 — відчуженість, замкнутість, тривожність. № 8 — відстороненість від навчального процесу, відхід у себе. № 10, 15 — комфортний стан, нормальна адаптація. № 14 — кризовий стан, «падіння в прірву». Позицію № 20 часто вибирають як перспективу учні із завищеною самооцінкою і установкою на лідерство. Слід зауважити, що позицію № 16 діти не завжди розуміють як позицію «чоловічка, який несе на собі чоловічка № 17», а схильні бачити в ній людини, підтримуваного і обнимаемого іншим. | |
| |
Переглядів: 10640 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |